22:26 | دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خودروهای داخلی

پیش بینی آثار مثبت مشوق های جدید خودروسازان در طرح منتظر رای سران قوا
نماد برتر- درحالی طرح جهش تولید خودرو منتظر رای شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه است که آثار مثبت مشوق های جدید خودروسازان ، پیش بینی شد .
افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در نیمه دوم سال و برآورد مثبت از سه ماه پایانی
نماد برتر- پژوهشکده پولی و مالی بانک مرکزی با اشاره به اثر چند عامل از رشد ۲۰ درصدی تولید خودرو و قطعات در مهر سال جاری و احتمال تداوم روند بهبود تا سه ماه پایانی سال خبر داد.
عرضه خودرو در بورس قیمت‌ها را کاهش می‌دهد/ آخرین نرخ ۱۱ محصول پر فروش
نماد برتر- نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران با اشاره به اثر عرضه خودرو در بورس بر کاهش قیمت ها از کاهش ۵ درصدی نرخ خودرو طی دو روز گذشته و آخرین قیمت ۱۱ محصول پر فروش داخلی خبر داد.
مجلس امروز ساماندهی خودرو را نهایی می‌کند/ آینده مبهم عرضه خودرو در بورس کالا
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون صنایع گفت: امروز طرح ساماندهی خودرو را در ۱۹ ماده بررسی و نهایی می‌شود اما آینده عرضه خودرو در بورس کالا به دلیل مخالفت وزارت صنعت فعلا" مبهم است.
گرانی دوباره دلار منجر به افزایش۱۰ تا۵۰ میلیون خودروهای داخلی و خارجی شد
نماد برتر- نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران از افزایش ۵ تا ۶ درصدی خودروهای داخلی خبر داد و گفت: خودرو‌های خارجی نیز حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون افزایش قیمت داشتند.
۹ طرح پیشنهادی برای واردات خودرو
نماد برتر- به دنبال اینکه ارائه ۹ طرح پیشنهادی از سوی انجمن واردکنندگان خودرو برای واردات خودرو، دبیر این انجمن نیز معتقد است که در حال حاضر و باتوجه به شرایط فعلی صنعت خودرو و بازار آن و همچنین با وجود انتقاد وزیر از کیفیت خودروهای داخلی، بخش‌خصوصی قادر به واردات خودرو حتی بدون انتقال یک دلار ارز است.
نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منجر به افت ۹ تا ۲۵ درصدی قیمت خودرو شد
نماد برتر- رصد بازار خودرو از افت ۹ تا ۲۵ درصدی قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی در اولین روز مشخص شدن نتایج انتخابات آمریکا نسبت به هفته قبل در بازار حکایت دارد.
ریزش قیمت‌ها و نگرانی دلالان
نماد برتر- در پی برخی اتفاقات و تغییر پارامترهای موثر در قیمت خودرو، این کالایی که طی یکی دو سال اخیر دیگر از کالای مصرفی خارج شده و به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، از یکی دو هفته اخیر روند نزولی در پیش گرفته است و حال با شیب تندی مسیر کاهش قیمت‌ها را طی می‌کند که سبب نگرانی بسیاری از دلالان خودرو از بابت ضرر احتمالی شده است.
ادعای کاهش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی دلار و معرفی چهار صنعت برتر آینده بورس
نماد برتر- یک کارشناس در تحلیلی متضاد با برخی برآوردها ، مدعی کاهش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی دلار شد و چهار صنعت برتر آینده بورس را معرفی کرد .
قیمت گذاری ۵۵درصد خودروهای داخلی توسط شورای رقابت
نماد برتر- به گفته سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، در آخرین جلسه‌ای که میان مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) برگزار شده، طرح پیشنهادی گروه سایپا برای قیمت‌گذاری محصولات هر دو خودروساز مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری ۵۵ درصد محصولات پرتیراژ و پر مصرف توسط شورای رقابت و ۴۵ درصد سایر محصولات توسط خود خودروسازان تعیین شود، مورد موافقت قرار گرفت.
عرضه خودرو در بورس کالا منتفی شد / طرح‌های جایگزین
نماد برتر- طرح تحول صنعت و بازار خودرو در مجلس قرار بود با محوریت عرضه خودروهای داخلی در بورس کالا به رای گذاشته شود اما طبق شنیده ها، کمیسیون صنایع با این بند مخالفت کرده است.
ایران خودرو و سایپا از فردا مسئول اعلام قیمت ها هستند / خروج از زیان انباشته
نماد برتر- با حمایت مشاور اقتصادی رهبری و وزیر صنعت ، هیات‌مدیره ایران خودرو و سایپا از فردا مسئول اعلام نرخ ها بوده و احتمالا" از زیان انباشته خارج خواهند شد .
خودروهای سنگین، خریدار آبروی کیفیت خودروهای داخلی / کیفیت ۲ خودرو ارتقا یافت
نماد برتر- آخرین ارزیابی صورت گرفته از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI) در رابطه با خودروهای سنگین تولیدی داخل در شهریور ماه نشان می‌دهد که کیفیت خودروهای سنگین نسبت به خودروهای سبک در سطح بهتری قرار داشته و در رده‌های کیفی سه تا پنج ستاره قرار گرفته‌اند.
ایران خودرو و سایپا در انتظار مجوز افزایش قیمت ماهانه از سوی شورای رقابت
نماد برتر- در پی مصوبه افزایش سه ماهه قیمت خودروها و الزام فروش فوق‌العاده ماهانه، جلسات مشترک ایران خودرو و سایپا با شورای رقابت شدت یافته که به نظر می رسد از صدور مجوز جدید افزایش قیمت حکایت دارد.
مهمترین نکات طرح تحول مجلس برای تنظیم بازار خودرو با محوریت بورس کالا
نماد برتر- طرح تحول صنعت و بازار خودرو درباره تغییر روش قیمت‌گذاری و عرضه محصولات در بورس کالا، واردات، ورود رسمی صنایع نظامی و اسقاط فرسوده‌ها توسط نمایندگان محلس ارائه شد.